Deze kandidaat is niet voorgedragen door de kandidatencommissie.

Biografie

Ali is geboren in Herat en kwam in 1997 aan in Nederland, gevlucht wegens het Taliban regime in Afghanistan. Hij had al vrij snel zijn computeropleiding afgerond en was als systeembeheerder en projectcoördinator werkzaam bij het Centrum voor Diversiteit. Hierbij heeft hij diverse projecten gecoördineerd en ondersteund, waaronder meldpunt discriminatie en het Pemitochifestival. Hij is gepassioneerd om mensen te helpen en doet dit met veel energie. Hij probeert bruggen te bouwen tussen verschillende culturen. Hij is dan ook actief bij verschillende organisaties, waaronder Heerlen Mondiaal (lid), FAROE (bestuurslid, secretaris en voorzitter commissie ‘Help Afghan-Refugees’) en Stichting SCAN (voorzitter en projectleider). Hij is daarnaast meer dan 10 jaar actief bij GroenLinks en is sinds 2014 voorzitter van GroenLinks Parkstad Limburg. Ali is een behulpzaam persoon die met passie veel waarde hecht aan integratie en diversiteit van verschillende achtergronden. Hiervoor is hij in 2019 met trots geridderd in de Orde van Oranje-Nassau.

Ali Daliry