Van klimaatactivist naar politica

Kim studeerde Politicologie en Urban Environmental Management en was tijdens haar studie actief als duo-voorzitter bij DWARS Amsterdam. Kim was bij de jonge Europese Groenen (FYEG) lid van de klimaat- en energiewerkgroep. Later ging ze aan de slag als communicatiemedewerker mobiliteit bij Milieudefensie en werd ze verkozen als duo-voorzitter bij FYEG. Hier vertegenwoordigde ze meer dan 10.000 Europese jongeren in hun strijd tegen klimaatverandering. Kim is een overtuigd feminist en LHBTQ-ambassadeur. Ze zet zich in voor gelijke rechten voor iedereen. In 2019 werd Kim verkozen als Europarlementariër voor GroenLinks.

Parlementscommissies

IMCO (Interne markt en consumentenbescherming)

In de IMCO-commissie wil Kim werken aan het terugdringen van doorgeslagen marktwerking in de Europese Unie die goede zorg of betaalbare huisvesting in de weg zit. Kim zet zich in voor Europese marktregels die bijdragen aan een eerlijke en duurzamere economie en een betere bescherming van consumenten, zowel online als offline.

EMPL (Werkgelegenheid en sociale zaken)

De commissie Werkgelegenheid en sociale zaken behandelt onder andere wetten over de bescherming van werknemers, het bestrijden van discriminatie op de werkvloer en armoedebestrijding. Kim wil vanuit deze commissie werken aan meer sociale rechtvaardigheid en een goede bescherming van alle soorten werknemers in een snel veranderende economie. In de commissie gaat Kim aan de slag met publieke aanbestedingen en de platformeconomie.

Wetenswaardigheden

Kim is een feminist, maakt zich sterk voor LGBTQ-rechten en zong in een queer-koor.

Persfoto's

Van Kim zijn persfoto's beschikbaar die rechtenvrij te gebruiken zijn. Ze zijn geschikt voor drukwerk en voor internet

GroenLinks-politici Nevin, Kim en Kathalijne doen mee aan de Women's March in Amsterdam.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.