“ Ben altijd jezelf! ”

Van Brabant naar het Binnenhof

Tom is opgegroeid in een warm Brabants gezin. Zijn vader was vanwege een handicap thuis en zorgde voor de kinderen. Zijn moeder werkte als directiesecretaresse en was de kostwinner. Na het behalen van zijn havodiploma heeft Tom een jaar high school in de Verenigde Staten gedaan terwijl hij in een gastgezin woonde. Daarna doorliep hij in Tilburg de hts-bouwkunde en ging hij in Eindhoven wonen. Naast zijn werk studeerde Tom Bedrijfskunde in Maastricht en Management aan Nyenrode Business University. Sinds een aantal jaren woont Tom in Utrecht. Tom gaat daar aan de slag waar hij het verschil kan maken. Recent werkte hij voor de gemeente Amsterdam aan het klimaatakkoord. Daarvoor was hij werkzaam in het bedrijfsleven om dat te verduurzamen en in het onderwijs om studenten eerlijke kansen te geven én te inspireren om bedrijven te verduurzamen. Ook in de politiek heeft Tom zijn strepen verdiend: hij was gemeenteraadslid in Eindhoven en wethouder financiën en Duurzaamheid in Son en Breugel. In de politiek heeft Tom zich altijd ingezet om het verschil te maken voor de LHBTIQ+ gemeenschap en voor een duurzamere maatschappij. Dat doet hij met tomeloze energie en die energie neemt hij nu mee naar het Binnenhof.

Hier sta ik voor

Iedereen moet zichzelf kunnen, mogen en durven zijn en zijn of haar dromen kunnen najagen. Ik sta voor een einde aan de “doe maar normaal dan doe je gek genoeg” – mentaliteit. Onze maatschappij is immers gebaat bij diversiteit, niet bij een grijze massa.

We hebben onze aarde geleend van onze kinderen en kleinkinderen en moeten de aarde dan ook beter teruggeven dan we haar geleend hebben: diverser en duurzamer. Daar moeten dan ook al onze maatschappelijke activiteiten op gericht zijn.

Wetenswaardigheden

Tom werd in 2013 verkozen tot Raadslid van het Jaar in Eindhoven en stond datzelfde jaar in de Duurzame Jonge 100. In 2015 werd hij verkozen tot Mister Gay Netherlands. Een titel die hij tot medio 2018 mocht dragen. Tom haalde Roze Zaterdag voor het eerst in de geschiedenis naar Eindhoven. Een paar jaar geleden riep hij op Coming Out Day alle gemeentebesturen op de regenboogvlag te hijsen: in honderden gemeentes wapperde de vlag vervolgens.

In de Tweede Kamer houdt Tom zich bezig met:

• Ontwikkelingssamenwerking
  • Defensie
Jesse Klaver in gesprek

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.