💚 Nieuwe aflevering Jesse&

Maak politiek menselijker om jongeren te betrekken | Jesse& Quinty Misiedjan

👉Spotify
👉Apple Podcasts

Bizar maar waar: als er meer jongeren waren gaan stemmen in het brexit-preferendum had het Verenigd Koninkrijk nu nog in de EU gezeten. De stem van jonge mensen doet er toe. Zeker wanneer het gaat over onderwerpen als klimaat: het gaat om hun toekomst. Toch gaan jongeren minder vaak stemmen dan gemiddeld. Hoe fixen we dat? Kortom: hoe zorgen we ervoor dat we jongeren beter betrekken bij de democratie?

Jesse& afleveringen:

Jesse& Arna Mačkić

Abonneer je op de podcast Jesse&

Luister en abonneer je op de podcast via Spotify, Apple Podcasts of je favoriete podcast-app. Vind je Jesse& leuk? Vertel je vrienden, familie en collega's over de podcast!

Jesse Klaver over Jesse&

Jesse Klaver: "Ik ben er heel enthousiast over. Ik heb er lang over getwijfeld; het lijkt wel alsof tegenwoordig iedereen een podcast maakt. Maar ik ben echt helemaal om. Dat zit 'm er vooral in dat ik in deze podcast de kans krijg om over allerlei zaken te praten waar normaal eigenlijk geen tijd voor is. Vaak heb je maar 30 seconden in een politiek debat of een statement op televisie. In deze podcast kan ik echt een dik uur doorpraten met allemaal interessante mensen die ik ontmoet."

De gasten

"Soms zijn dat hele bekende mensen, (oud-)sporters zoals Toon Gerbrands, of mensen die bekend zijn van televisie, zoals presentator Sahil Amar Aïssa. En soms zijn het experts waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord, maar die ontzettend goed kunnen uitleggen over onderwerpen waar het niet zo vaak over gaat in de populaire media. Onderwerpen die wel wel superbelangrijk zijn voor ons allemaal, zoals de farmaceutische industrie, of hoe we groen uit de crisis komen."

Jesse en Sahil in de podcast-studio

Jesse&

Niets missen van Jesse&?

Luister en abonneer je op de podcast via Spotify, Apple Podcasts of je favoriete podcast-app. Vind je Jesse& leuk? Vertel je vrienden, familie en collega's over de podcast!

Jesse& maken we in een klein team met een groot hart voor interessante gasten, verhalen en onderwerpen. Over thema’s die meer verdienen dan een korte soundbite. Help mee om Jesse& mogelijk te maken en doneer wat je kunt missen. Op een andere manier bijdragen? Abonneer je op Spotify, iTunes of volg Jesse Klaver op Instagram.